Dla jednych niezbędne opcje, dla innych zupełne marnotrawstwo zasobów. Zbyt częsty autozapis połączony z dziesiątkami rewizji potrafi zająć naprawdę całkiem sporo miejsca w bazie danych. Jeden z klientów miał około 500 artykułów w swojej bazie co przy wielu rewizjach jednego tekstu potrafiło zająć dodatkowo 50 tysięcy wpisów w bazie! Jak to ograniczyć lub w ogóle się tego pozbyć?
Autozapis
Zacznijmy może od autozapisu. Standardowo WordPress zapisuje tekst nad którym pracujemy co 60 sekund. Jeżeli nie potrzebujemy tak częstego zapisu lub też jeśli nad tekstami pracujemy w zewnętrznej aplikacji, a do WordPressa tylko wklejamy gotowca to warto się zastanowić nad zmniejszeniem częstotliwości zapisu.
Obie opcje ustawiamy w pliku wp-config.php
, który leży w głównym katalogu z WordPressem. Opcje dopisujemy najlepiej na początku, a jeśli pod koniec to z uwagą aby nie poniżej linii z ostrzeżeniem:
/* That's all, stop editing! Happy blogging. */
1 |
define('AUTOSAVE_INTERVAL', 300); // 300 sekund czyli co 5 minut |
Wersjonowanie
Każdy zapis tekstu w WordPressie, czy to wykonany przez nas czy też przy pomocy autozapisu generuje kolejny wpis w bazie z daną wersją. Mechanizm może być przydatny dla kogoś kto sporo pisze bezpośrednio w edytorze WordPressa i chce mieć pełną historię pracy nad tekstem. Ale jeżeli ktoś wkleja gotowe teksty i te zapisane wersje co najwyżej różnią się np. korektą albo wstawianymi multimediami to tyle wersji przestaje mieć sens. Jeżeli chcesz oszczędzić miejsce w bazie i ograniczyć zapis „wszystkiego co tylko robisz” w edytorze to ustaw trzymanie np. tylko 5 ostanich wersji.
1 |
define('WP_POST_REVISIONS', 5); |